Väldans långt tag sedan

Jag tog studenten från elprogrammet den 6 juni, dvs. på nationaldagen, underbart att skolan äntligen var över, frågan ställdes då vad jag ska syssla med istället, då jag inte direkt iaf orkar läsa vidare. Frågan har inte fått något svar än idag, även om jag har en del små planer!

Emil och hans mamma kom förbi oss och hämtade mig ca 6.30 på lördagsmorgonen, det skulle nu bli en bilresa de fyra milen till Eksjö för att där åka hem till Affe!

Studentdagen började så med en champagnefrukost hos Alfred på morgonen med alla i klassen samlade, riktigt trevlig tillställning. Efter det åktes det iväg för att köpa blommor åt våra kära mentorer (som Affes morsa tyckte att vi var tvunga att göra! ;) )

Sedan kom vi till skolan igen.. För sista gången! ;D Vi började med att direkt bege oss till en av fotograferna som stod lite längre bort och skulle ta våran avslutningsbild, med alla i klassen, var nog första gången jag såg alla med kostym i klassen, det är inte såå vanligt! Efter detta så minglade vi i allmänhet runt på skolområdet tillsammans med alla andra studenter (det var en del!) och sedan blev det äntligen avmarsch till kyrkan där avslutningen skulle hållas med stipendieutdelning, tal och musik! Sedan gick vi tillbaka till skolan för betygsutdelning, helt OK betyg jag fick faktiskt ändå! (om man får skryta lite!) Och sedan åt vi vår "sista måltid" tillsammans i matsalen, den bestod av landgång med cider.. Klockan började närma sig.. Den var 12.50, en av våra tidigare lärare kom in och sjöng en sista sång med oss..

Klockan tickade på och ett par minuter före 13 gjorde vi oss beredda.. Det var nu det härligaste och roligaste på dagen skulle börja.. Alla klasser på lång rad genom korridoren när klockan närmade sig 1 och när den var det slogs dörrarna för huvudentrén upp och då genomförde vi vårat utspring! ÄNTLIGEN! "För vi har tagit studenten, för vi har tagiiit stuuuudeeeenteeen..".

Sedan iväg ner till våra bilar med flak som vi skulle åka omkring i hela stan med ett antal varv fram o tillbaka innan vi anlände till startpunkten igen, ca 1½ timma senare för att skiljas åt! Jag åkte hem o vi förberede oss för våra släktingar som skulle komma. De kom och vi åt mat, tårta och allt vad som hör "kalas" till. Avslutade dagen med att träffa andra studenter som jag lärt känna och ha riktigt trevligt på kvällen! Tack för det!

Detta var studenten, för övriga sommaren, läs inlägget ovan! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0