Väldans långt tag sedan IGEN

Nu är det väldigt länge sedan som jag skrev här.. Usch vad tiden flyger iväg! Ser att det senaste inlägget före detta är skrivet den 3 april! Skärpning Tobias!

Vad har nu hänt sedan senaste bloggtillfället? Inget kan man väl direkt säga. Ska väl försöka beskriva lite vad som har hänt här, om jag kan komma på allt intressant så det inte blir allt för mycket att läsa för er heller! Ska försöka beskriva i två blogginlägg här, så det inte blir så mycket för er att läsa! Studenten finns redan i inlägget nedan, så det är klokast att ni börjar med det, så allt läses i rätt ordning! ;)

Efter studenten följdes några fria dagar innan det åter var dags att träffa några kompisar igen, riktigt trevligt o träffa er igen! Vi hade väldigt kul den dagen, det gör jag gärna om!

Sedan i slutet av juni blev det Stockholm på tre dagar med Simon och Kristian, och jag får tacka för trevligt sällskap på alla dagarna (eller ja, sista dagen strosade jag ju mest själv), annars hade vi det kul, med fotorunda på stan nattetid. Underbar vy från Södermalm ner mot hela Stockholm i vacker solnedgång i slutet av juni. Den kvällen blev det att vara ute länge och fotografera (man är ju inte i Sthlm så ofta, och speciellt inte nattetid). Dock gör jag inte om att vänta 3 timmar i Frösunda på eftermiddagen!

Dag 2 inleddes med båttur till Djurgården, det var riktigt varmt och hett ute, och det fläktade väldigt skönt ute på sjön, sedan blev det spårvagnstur på Djurgårdslinjen med de gamla trevliga veteranspårvagnarna, men nog var det varmt alltid! En tur med tunnelbanan ensam, innan det åter var dags att träffas igen för en tur ut till Saltsjöbaden och kolla läget. Senare den kvällen blev det allmänåk lite överallt. Det blev en liten fotorunda från Stockholm Södra och ner mot Slussen igen. Åt gott på den där pirkrogen som låg vid vattnet ungefär vid Slussen. Senare blev det även en fotorunda i Gamla stan när det var mörkt! Riktigt trevligt! Hur många har dock varit vid Västra skogens T-banestation kl 00.10-00.25 på natten? ;)

Dag 3 i Stockholm blev det allmänåk runt Lidingö, tunnelbana och lite för mig som gillar att åka kollektiva medel och då får man passa på när man är i "storstan". Sedan blev det en trevlig resa i 1 klass ner på X 2000-tåget med plusmeny med SJ Prio sommarerbjudande (SJ Prio är SJ's kundprogram där man får poäng för t. ex resor och mat man köper i bistron. Poängen kan sedan bytas ut på nya resor eller mat i bistron).

Senare den sommaren blev det allmänt slappt och åka runt lite till div. ställen i Sverige. Göteborg, Strömstad, Malmö, Linköping, Kalmar, Västervik, Oskarshamn och Öland är bara några av de ställen jag har besökt denna sommar.

Har nu gjort slag i saken och sökt arbete, det blev till Veolia Transport i Linköping som tågvärd. De sökte nya "tågchefer" till sina nya tåg som de kör mellan Stockholm och Malmö (Syd), och man kan ju alltid hoppas att man blir antagen till det, annars får vi se vad som händer. Ni Veolia-anställda i Linköping får tala väl om mig inför personalchefen! ;)

Det är lite av det som hänt denna sommar, får väl uppdatera flitigare nu snart så ni kan hänga med i mitt liv, om det nu är nått viktigt o veta! ;) Nu senare idag ska jag till Västervik hade jag tänkt, har fortfarande kvar en dag på mitt 3-dagarskort som jag köpt hos KLT (Kalmar Länstrafik), med bara lite allmänåk!

Ha det bra så länge, så hörs vi och kanske syns! :)

/Tobbe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0