Tjejer fram - Killar bak

Ja, då har ännu en dag gått! Jag har besökt Västervik på mitt 3-dagskort för KLT, var ett trevligt men lite blåsigt besök. Det tillbringades i stan b. la, gick omkring och tittade, tog bussen ut till ett område där en känd lokförare från trakten bor för att fotografera ett tåg (jo, jag är nördig ;) ) och inväntade det. Sedan blev det en tur tillbaka mot stationen för att snabbt hoppa på bussen mot Kalmar.

Väl på bussen upptäckte jag en sak, som jag ändå brukar upptäcka när jag åker buss.. Nämligen.. Varför sitter alltid yngre tjejer långt fram i bussen och killar längre bak? Har inte sagt att det jämt är så, men ofta när jag har sett så är det så av någon anledning. Kan det vara så att tjejer känner sig mer säkra längre fram i bussen och killarna har sitt "eget revir" i bakdelen? Oftast sitter de o skriker på de fem platserna allra längst bak i bussen och dit är det inte många tjejer som vågar att gå? Eller har jag fel? Det är bara egna iaktagelser som jag har sett, och har som jag skrev innan inte sagt att det är så!

I Kalmar blev det några timmar att spendera till bästa nytta. Det spenderades genom att äta på Burger King (självklart, inte donken! När BK finns i stan och man orkar åka buss ut till IKEA så tar man det ;) ), gick runt inne på Media Markt och kollade på ny telefon b. la som jag allt behöver. Denna (min lillasyrras förra mobil) är ganska så utsliten nu, efter att ha hängt med sedan 2005. Kunde dock inte bestämma mig för någon idag, så jag får återkomma en annan gång.

Efter det så åkte jag tillbaka in till centrala Kalmar för att åka med tåget hem igen. Denna gången var det Y1 1273 (Gammal rälsbuss, bild på likadan vagn: http://www.jarnvag.net/test/images/bild/vagnguide/extY1_1333Nassjo2003IG.jpg) istället för ett Kustpilentåg som gick. Fordonsbristen i Linköping gör sig påmind igen! På tåget var det ett bekant ansikte som var tågvärd, får tacka för en trevlig tur både till dig och till Michael som körde! Vi körde på en cykel som någon slängt i spåret vid Rockneby också, skrapade till rejält och dunsade till, klart att folk i vagnen undrade vad som stod på innan det ropades ut i högtalaren vad det var som hade hänt och Michael fick även gå ut och kontrollera så att den inte förstört något på tåget. Sedan blev resan ganska lugn upp till Vimmerby och en dag till var till ända!

I morgon blir det återigen en sväng till Kalmar, fast då ska jag åka med Caroline som kör ner på morgonen. Det kommer säkerligen och bli trevligt! Carros blogg finns bland mina länkar.

/Tobbe

Kommentarer
Postat av: Agnes

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-12 @ 21:33:36
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 01:12:52
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0