Kalmar och Linköping

Denna dagen har gått rätt fort tycker jag, är lite trött också, vad blir man när man stiger upp vid 6.30 och har gått upp tidigt nästan hela veckan!
Dagen tillbringades iaf med en resa ner till Kalmar med Caroline, denna gången vart det Y1 i tåget och det gick väl på rätt bra ner. Väl nere i Kalmar skulle den tankas b. la, detta gick också bra! Hurra Carro (som i nuläget antagligen befinner sig i en bil påväg norrut!).

Efter det blev det en vandring bort till stadshotellet för att intaga lite riktig hotellfrukost, konstigt nog smakar det alltid lika gott på hotellen, varför? En riktigt god frukost var det iaf som avslutades med lite våfflor! :-)
Tillbaka till tåget och invänta avgångstid norrut igen, och den kom, vi rullade iväg norrut och nådde slutligen Rimforsa där alla skulle byta till buss p.g.a banarbete strax söder om Linköping.

Bussresan gick bra och väl framme i Linköping fick jag ett telefonsamtal från en kompis som bor i Linköping. Han ville att jag skulle köpa en vattenberedare åt honom på IKEA uppe vid Torny köpcentrum, och så blev det också! Tog bussen upp och gick omkring och letade en bra stund innan jag hittade den på "Husgeråd". Kassan nästa och sedan åka tillbaka med första bästa buss (som precis hade gått, nästa gick om en kvart!) till Resecentrum för byte till buss ut mot Ryd där "presenten" överräcktes! Hoppas ni kommer att få användning av denna nu bara! ;)

I övrigt finns inget mer o skriva här tycker jag. Tog pendeln ner till Tranås och Krösatåg till Nässjö och sedan hem till gamla goa Mariannelund!

"Vill du veta vägen framför dig? Fråga dem som går åt andra hållet".

/Tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0